Vítáme tě na stránkách Czporadna.cz

Po registraci se staneš součástí bezva kolektivu a získáš řadu nových funkcí.

Neváhej a registruj se! >> zde <<




0 bodů
941 zobrazení
v kategorii Auto moto

Co je podle Vás lepší?

Vaše reakce

Vaše jméno:
Soukromí: Vaše e-mailová adresa bude použita pouze pro zaslání těchto notifikací
Anti-spamová verifikace (Odpovězte na otázku):
Pro přeskočení této verifikace v budoucnu, se prosím přihlašte nebo registrujte.

6 reakce

0 bodů

To je na dlouhou a zbytečnou diskuzi, protože je to nastejno. Finančně to dřív vyšlo tak nebo tak podle toho, kolik ročně najezdíš. Říkalo se, že přes 20.000 km ročně to vychází líp pro naftu, protože
a) nafta je levnější
b) diesel má nižší spotřebu
c) naftový motor dokáže najet víc, než benzínový

Protože dneska je nafta podstatně dražší než benzín a se spotřebou se benzíňáky už skoro dotáhly, první dva body pominuly a s tím třetím to je pravda, ale když se ěnco stane, oprava naftového motoru bývá dražší než benzínového.

Jediné, co podle mne zůstává, je, že benzínové auto je pořád lehčí a živější, což mně je teda dost jedno.

opicak Registrovaný (769 bodů)

Já teda netuším, kde tankujete, ale u nás je téměř pořád nafta levnější tak o kačku až dvě.

Máte pravdu, v celostátním průměru byla nafta dražší než N95 jen do začátku dubna.

Co jsem teď ale viděl na D8 od Lovosic do Prahy, tak je nafta u OMV, Agipu (Slovnaftu) i Lukoilu všude dražší, pak v Praze u Shellu dokonce o 1,20.

Chtěl jsem jen říct, že argument pro koupi dieselu, že nafta je z principu vždycky levnější než benzín, neplatí od doby, co se na konci roku 2011 jejich ceny setkaly na 32 Kč.



0 bodů
inka Pokročilý (1.2k bodů)

Měli jsme a máme v rodině auta na benzín, kombinovaný s plynem. Provoz je nejlevnější. Než se dostane do otáček, tak je kapku pomalejší, ale pak už je v normálu. Mladí mají Kiu na naftu a tváří se velmi spokojeně. Na Kiu na plyn, kterou měli 5 let, s láskou vzpomínají. A pochvaluje si i majitel, který má jiný vůz, také na plyn. A zachovanou benzinovou nádrž.

0 bodů
mowla Domácí (2.9k bodů)

Velice záleží na potřebách majitele...
;-)
Dnešní diesely mají ekologickou ´výhodu´, říká se jí DPF (filtr pevných částic). Bohužel tato ´součástka´ nemá ráda provoz v nízkých otáčkách motoru a za studeného motoru (extrémně se zanáší a její čištění močovinou není zrovna ´jedlé´ - ale to ´ekologům´, zřejmě, nevadí).
Takže na krátké trasy po městě (apod.) je výrazně lepší benzin.
Na dlouhé štreky (a zejména pokud je majitel/řidič ´sportovně založený´) je lepší nafťák - přecejen má nižší spotřebu a hlavně má plochou křivku průběhu točivého momentu - ´zabírá´ v mnohem širším spektru otáček.

0 bodů
Bred Domácí (4.3k bodů)

Je potřeba zvážit pro a proti. Cena benzinu a nafty je v současné době téměř srovnatelná. U nafty bývá cenově náročnější servis a opravy.

0 bodů
dábel Registrovaný (292 bodů)

mám tdi oktávku před tim sem měl 5 let vectru b 1.6ku no a co sem si počítal tak na pohoných hmotách ušetřim za rok cca 200l
naftákem jezdim okolo komína do 6l na 100km s oplem to bylo běžně 8,5l na 100km
a o investicích do nd radši nemluvim ten opl byl těžká kasička (headbang)
roční nájezd do 15000km
dlouho sem naftový auto nechtěl ted na něj nedám dopustit
akorát se člověk musí trefit do koupě aby z toho neměl bezednou finanční díru :D

0 bodů

Přesně tak, toto téma je nekonečné. Je to stejně jen o cenách pohonných hmot. Ty se dozvíš na http://www.cena-nafty.cz a benzín zde: http://www.cenybenzinu.com



Související témata

0 bodů
3 odpovědí 154 zobrazení
0 bodů
4 odpovědí 1.5k zobrazení
11.8.2014 v kategorii Auto moto Bohouš
0 bodů
1 reakce 98 zobrazení
0 bodů
1 reakce 655 zobrazení
+3 bodů
1 reakce 112 zobrazení
27.1.2016 v kategorii Auto moto Jenda
0 bodů
1 reakce 378 zobrazení
0 bodů
8 odpovědí 511 zobrazení
15.6.2014 v kategorii Auto moto Koloděj
0 bodů
5 odpovědí 289 zobrazení
0 bodů
2 odpovědí 311 zobrazení
0 bodů
2 odpovědí 311 zobrazení
...