Vítáme tě na stránkách Czporadna.cz

Po registraci se staneš součástí bezva kolektivu a získáš řadu nových funkcí.

Neváhej a registruj se! >> zde <<




0 bodů
925 zobrazení
v kategorii Auto moto

Když začnu nabíjet baterku vyskočí ručička za 2, co to ukazuje?. Je to kolik si bere, nebo jak ne nabitá ?

zadejte popis obrázku zde

Vaše reakce

Vaše jméno:
Soukromí: Vaše e-mailová adresa bude použita pouze pro zaslání těchto notifikací
Anti-spamová verifikace (Odpovězte na otázku):
Pro přeskočení této verifikace v budoucnu, se prosím přihlašte nebo registrujte.

4 reakce

+1 bodů

Upraveno

Je to úroveň nabíjecího proudu v A.

Konec nabíjení poznáš podle měření napětí na svorkách akumulátoru ( to nejsou baterky) při nabíjení.
Při nabíjení napětí na svorkách postupně stoupá. Když přestane stoupat je baterka na 95-100 % nabitá. Tomu by měla odpovídat i hustota elektrolytu.

No ukazuje to kolik nabíječka v daném okamžiku dává do AKU.
Podle charakteristiky ( napěťová nebo proudová)nabíječky může proud postupně klesat podle toho jak se AKU nabíjí, nebo zůstává stejný až do konce nabíjení.
To ale z obrázku nelze poznat.



+1 bodů
mowla Domácí (2.9k bodů)

Ukazuje, "kolik si bere" (přesně - jaký je nabíjecí proud v A).
Až bude ´budík´ ukazovat "0", je dobíjení ukončeno.

Není to pravda.

Nikdy to nebude ukazovat nulu. AKU začne plynovat a veškerý dodávaný proud se začne přeměňovat na teplo. AKU se začne zahřívat.

mowla Domácí (2.9k bodů)

Tvrzení, že ampérmetr ukazující nabíjecí proud "nebude nikdy ukazovat nulu" je - bez znalosti vlastností konkrétní nabíječky, hodně odvážné...
(yahoo)
Nenechej prchlivosti cloumat tvým majestátem.

Pak to není nabíječka pro 12 V AKU ale jakýsi neodborně zbastlený výtvor s nedostatečným výstupním napětím.
Dovolím si tvrdit že žádná tovární nabíječka toto neudělá.

0 bodů

Takže to ukazuje kolik si baterie bere, nebo jak moc je nabitá?

ukazuje to, kolik nabíječka dává proudu

jak moc je baterie nabitá se měří napětím
12,6 V = 100%
12,1 V = 50%
11,6 V = vybitá

Bože, bože.
To napětí se měří při nabíjení a je to někde kolem 13,5 -14,5 V. Každý AKU to má trochu jiné. Nejlepší je sledovat to stoupání napětí. Když přestane stoupat je AKU nabitý. U každého AKU to ale bude jiné napětí.
Změř si napětí na AKU v autě při chodu motoru při nabité baterce. 12,6 V to určitě nebude. Až bude totéž napětí na AKU při nabíjení. Nabíjení ukonči. Nic tím nezkazíš.

Nebo si pořiď automatickou nabíječku s kombinovanou charakteristikou a řízenou procesorem. U Lidla ji občas dostaneš za 500 Kč.

Stupeň nabití lze také měřit hustotou elektrolytu.

0 bodů

Ukazovala asi 3 hodiny 2,5 a teď už ukazuje 2. Takže už si bere míň. (good)

V pohodě . Až přestane klesat bude AKU zhruba nabitá a pokud budeš dále nabíjet začne plynovat, to uslyšíš. Mělo by to korelovat s tím napětí na svorkách.
Problém je pouze v tom, že měření napětí na svorkách je mnohonásobně přesnější než takovýto hrubý měřák proudu. Nicméně nabíjecím proudem 2 A Aku nepoškodíš , pokud ji nenecháš nabíjet týden(bigboss). Po nabití ji nech cca hodinu stát a potom doplň destilovanou vodou na správnou hladinu elektrolytu. Hladina elektrolytu při nabíjení stoupá , proto je třeba ji po nabití nechat stát a teprve potom dolévat elektrolyt.



Související témata

+3 bodů
1 reakce 186 zobrazení
0 bodů
5 odpovědí 427 zobrazení
0 bodů
2 odpovědí 169 zobrazení
0 bodů
1 reakce 151 zobrazení
0 bodů
1 reakce 476 zobrazení
28.4.2015 v kategorii Ostatní anonym
+2 bodů
2 odpovědí 587 zobrazení
0 bodů
1 reakce 204 zobrazení
0 bodů
4 odpovědí 946 zobrazení
0 bodů
2 odpovědí 230 zobrazení
...