Nové nebo repasované tlumiče do auta? Která varianta se vyplatí?

Čas od času je potřeba na vašem autě něco vyměnit. Tlumiče mohou být sice nenápadnou součástí vozu, jsou ale velmi důležité. Jejich opotřebení poznáte například tak, že si provedete domácí test. Zmáčkněte auto dolů u přední a potom i u zadní nápravy. Mělo by se zhoupnout nahoru a dolů a postupně tento pohyb utlumit a zastavit. Opotřebované tlumiče do auta se ale budou houpat dlouho, než skutečně zastaví. V takovém případě je dobré sehnat si tlumiče nové.

Nejde o nízkou investici

Cena tlumičů nemusí být nízká, protože obvykle vyměňujeme tlumiče na všech čtyřech kolech. Může to záviset také na značce, kdy tlumiče Volkswagen budou levnější než třeba náhradní díly pro Ford Mustang. V každém případě se připravte na to, že jednou za 60 až 75 tisíc kilometrů bude potřeba tlumiče vyměnit. Při takto ujeté vzdálenosti totiž existuje velká pravděpodobnost, že tlumiče jsou již značně opotřebované. Za jeden tlumič můžete zaplatit okolo 6 tisíc korun, za celé auto je to pak částka 24 tisíc korun. A to už vaše peněženka pozná.

Téměř jako nové

To je důvod, proč se spousta řidičů uchyluje k levnější variantě. Repas tlumičů je běžná praxe, díky které získáte funkční díl za nižší cenu. To je ale vlastně jediná výhoda repasovaných součástek. Jsou levnější a můžete tak díky nim zase hned jezdit s autem. Nemusíte si šetřit na úplně novou součástku. Nemůžete se ale spolehnout na to, že vám repasovaná součástka bude sloužit úplně stejně, jako nová. Takže velkou nevýhodou je snížená životnost součástky.

Něco pro životní prostředí

Někteří odborníci se ale dušují, že repasované součástky do auta mají stejnou (ne-li dokonce vyšší) kvalitu než součástky nové. Za repasované tlumiče můžete ušetřit asi polovinu pořizovací ceny. Navíc přispíváte také životnímu prostředí – na výrobu repasu se spotřebuje jen asi třetina energie než při výrobě součástky nové.

...