České franšízové koncepty upřednostňujeme před zahraničními, ukázal průzkum

České franšízové koncepty upřednostňujeme před zahraničními, ukázal průzkum

Franšízové podnikání už dávno není pro Čechy záhadou. Jedná se naopak o něco, co začíná být hojně vyhledávané. Franchisingčili podnikání na základě licenčních smluv je podnikání, které je velkou podnikatelskou příležitostí. Je to zejména příležitost pro ty, kteří se chtějí ujat ve světě byznysu, ale nemají vlastní plán, jak by byznys zrealizovali nebo s čím by přišli na trh. Díky franchisingu si tak mohou odkoupit know-how firmy a otevřít si pod danou značkou, kterou lidé už moc dobře znají, svou vlastní pobočku, jež jim přinese vytoužené bohatství.

Jak jsme zmínili, franšízové podnikání už není v Česku nic neznámého nebo záhadného. Sice byly doby, kdy jsme se tohoto způsobu podnikání báli, jelikož to bylo něco nového, ale dnes už jsou obavy dávno pryč. Dnes dokonce na základě franšízového podnikání působí celá řada českých firem.

I díky nárůstu českých firem v podnikání se rozrostl počet franšízových konceptů. Aktuálně u nás působí více jak tři sta franšíz, z nichž si franšízanti vybírají jednu, se kterou začnou podnikat a se kterou vklouznou do světa byznysu.

Volí spíše české franšízové koncepty

I když se aktuálně najde na trhu mnoho zahraničních franšízových konceptů, nedávný průzkum ukázal, že se lidé zajímají spíše o české franšízové koncepty. Většinou jsou pro ně přijatelnější cenově, ale také daným konceptům rozumí a jsou jim obecně bližší.

Když už se mají Češi rozhodnout pro zahraniční franšízu, volí zásadně slovenskou.

Zajímáme se hlavně o gastronomické franšízy

Nedávný průzkum také ukázal, že se stále více zajímáme spíše o gastronomické franšízy. Je to především proto, že právě gastronomické franšízy mají na trhu jisté místo. Kromě toho však roste popularita také franšízám ve službách, jako je franšíza Extéria Market, která poskytuje poradenství v oblasti BOZP a PO.

...